Latvijā vadošais ziņu medijs "Delfi" sadarbībā ar sabiedrisko attiecību aģentūru "Public ID" globālo televīzijas kanālu "National Geographic" 2023. gadu sāka ar Latvijas atklājēju meklējumiem – aizraujošas un izteiksmīgas vietējās personības, kuru profesionālā darbība, vaļasprieki vai intereses atklāj Latvijas daudzpusīgās šķautnes, sacentās par atklājēja titulu sešās kategorijās.
"Latvijas atklājēja" kampaņa tika sadalīta divās daļās - iknedēļas kandidātu balsojums un uzvarētāju video sērija. Noskaties projekta video rullīti!
Pēc tik un tik ilga laika mēs sasniedzām šādus rezultātus
"Latvijas atklājēja" kampaņa tika sadalīta divās daļās - iknedēļas kandidātu balsojums un uzvarētāju video sērija.
Kā tas notika?
Projekta mērķis bija Latvijā atrast pēc vērtībām, filozofijas un uzskatiem līdzīgas iedvesmojošas personības, ieinteresējot arī par saviem "National Geographic" "līdziniekiem" un raidījumos aptvertajām tēmām.
Pirmajā posmā, septiņās nedēļās no 30 Latvijas atklājējiem sešās dažādās "National Geographic" raidījumu vadītāju iedvesmotās kategorijās izvēlējāmies labākos, kuriem, uzvarot balsojumā, tika dota iespēja doties Latviju izzinošā piedzīvojumā.
32
tūkstoši lasītāju balsu
739
kandidātu ieteikumi
14
tūkstoši reģistrēti izlozes dalībnieki
Interaktīvā projekta sadaļā portālā, katrs "Delfi" lasītājs varēja izmēģināt savus spēkus ne tikai balsojuma veikšanā, bet arī savu kandidātu ieteikšanā un dalībā iknedēļas "National Geographic" balvu izlozēs.
170
tūkstoši rakstu lasījumi
290
tūkstoši video skatījumi
5
tūkstoši reakcijas sociālajos tīklos
3 mēnešos lasītājus un skatītājus iepazīstinājām ar mūsu rūpīgi izvēlētiem piedzīvojumu meklētājiem, izdzīvošanas dabā lietpratējiem, vēstures pārzinātājiem, kulinārijas meistariem, zinātnes entuziastiem un žurnālistikas spīdekļiem. Lasītāji balsojumā katrā no kategorijām izvēlējās labāko, kurš devās aizraujošā video piedzīvojumā.
Vēsturnieku kategorijā sacentās Andrejs Gusačenko, Inna Gīle, Uģis Urtāns, Astra Spalvēna un Kārlis Sils. Kopā par Latvijas vēstures atklājējiem saņēmām 4400 balsu. Ar 1740 balsīm cīņā uzvarēja Kārlis Sils.
Projekta ietvaros publicēti 25 raksti, kas kopumā savāca 170 162 skatījumu. Populārākais tika skatīts vairāk nekā 19 tūkstošus reižu. "Latvijas atklājējs" ārpus portāla guva 289 tūkstošus video skatījumu un vairāk kā 5 tūkstošus reakciju sociālajos tīklos.
Informācijas nodošanas kanāli
1
2
3
4
Redakcionāla sasniedzamība
Pašreklāmas
Sociālie tīkli
"Delfi TV"
Redakcionāla sasniedzamība, kas panākta veidojot regulāru rakstu pārklājumu, kas izcelts "Delfi Brand Studio" pozīcijās portāla "Delfi" sākumlapā un atvērtajos rakstos.
Pašreklāmas balsts trīs mēnešu garumā bija baneru kampaņa portālā "Delfi", iekļaujot banerus, pārklājot gan centrālo, gan arī iknedēļas vēstījumus.
"Delfi" sociālo tīklu lapas nodrošina Latvijas mērogiem augstu un vienmērīgu organisko redzamību. Foto, video, teksta un saišu formās tika regulāri veiktas publikācijas Facebook, Instagram, YouTube, Tiktok un X platformās.
"Delfi TV" video-pēc-pieprasījuma reklāmas kampaņa ikdienas aktīvajos raidījumos.
Izstrādes posms
Uzmini, kurš tas ir?
Lai atspoguļotu projekta galveno ideju - dubultnieka meklējumi, par vizuālā tēla centrālajiem elementiem kļuva National Geographic personības, kuru siluetus projekta gaitā, pa vienam nedēļā nomainīja viņu latviešu versijas. Komunicējot zīmolu National Geographic un Delfi sadarbību, projektu krāsu palete tika veidota no šo abu zīmolu identitātes krāsām, kā arī plaši atpazīstamā National Geographic dzeltenā rāmja uz Baltijas jūras fona.
Katru nedēļu projekta landing lapā kā pirmais atjaunojās balsojuma bloks ar tās nedēļas kategoriju, aprakstu par National Geographic personību, saiti uz izvērstu rakstu un iespēja nobalsot par kādu no Delfi izvirzītajiem kandidātiem, vai ieteikt savējo.
Pirmā posma baneru kampaņās līdzās tika attēlota tās nedēļas National Geographic personība un visi balsojuma kandidāti.
Sociālo tīklu kampaņas ar Latvijas atklājēju piedzīvojumu video fragmentiem
Auditorija
Demogrāfiski, auditorija vecuma grupa no 35 līdz 54 gadiem bija dominējošā, veidojot 48% no kopējā apjoma, norādot, ka saturs visvairāk rezonēja tieši ar nobriedušo auditorijas daļu, kura uzauga ciešā "National Geographic" zīmola ietekmēti. Turpretīm, jaunieši vecuma no 18 līdz 24 gadiem tika sasniegti proporcionāli mazāk (7%), kas apstiprina arī zīmola definētās problēmas esamību ar aktualitātes trūkumu Latvijas reģionā.