Latvijas atklājēju meklējot: balsojums un video sērija
un
Latvijā vadošais ziņu medijs "Delfi" sadarbībā ar sabiedrisko attiecību aģentūru "Public ID" un globālo televīzijas kanālu "National Geographic" 2023. gadu sāka ar Latvijas atklājēju meklējumiem – sešās kategorijās par titulu sacentās 30 vietējās personības, kuru profesionālā darbība, vaļasprieki vai intereses atklāj Latvijas daudzpusīgās šķautnes.
Zinātne
Alberts Lins
Piedzīvojumi
Bērs Grills
Vēsture
Betānija Hjūza
Pavārmāksla
Gordons Remzijs
Izdzīvošana
Heizens Audels
Žurnālistika
Marianna van Zellere
Mērķis
Veicināt "National Geographic" personību un viņu vadīto raidījumu atpazīstamību Latvijā
Pirmais solis bija kopā ar "National Geographic" izvēlēties 30 vērtībās, profesionālajā darbībā, dzīvesstilā un uzskatos "National Geographic" raidījumu vadītājiem līdzvērtīgas Latvijas personības. Tad septiņas nedēļas ritēja balsojums sešās dažādās kategorijās – pavārmākslā, piedzīvojumos, vēsturē, žurnālistikā, savu spēju pārvarēšanā un zinātnē –, lai noskaidrotu tos, kuriem uzticēt Latvijas stāstu atklāšanu video piedzīvojumos.
Interaktīvā projekta sadaļā katrs "Delfi" lasītājs varēja ne tikai nobalsot par favorītu un piedalīties iknedēļas "National Geographic" un "Delfi" balvu izlozēs, bet arī ieteikt savu kandidātu. Vienu no ieteiktajiem – savu spēju pārvarētāju Kārli Zemki – arī iekļāvām balsojumā.
32 347
lasītāju balsu
739
kandidātu ieteikumi
14 200
reģistrēti izlozes dalībnieki
Lasītāju balsojuma katras kategorijas uzvarētājs devās aizraujošā video piedzīvojumā, kas aicināja atklāt Latvijas daudzpusīgās šķautnes – dabu, garšas, noslēpumus un pārsteidzošus stāstus
https://www.youtube.com/watch?v=WkE6yCrkqHY&list=PLRA7Mk-RpsRdp8AFyLo7LkGYD97Ax-n7a&index=2; Kā Latvijas atklājējs Terzens ‘cilvēkēdāju’ mēģināja pieradināt; 9:59;
https://www.youtube.com/watch?v=FD1fMQc-mQo&list=PLRA7Mk-RpsRdp8AFyLo7LkGYD97Ax-n7a&index=1; Menca, fermentētas pienenes un citi brīnumi Renāra Purmaļa izpildījumā; 11:24;
https://www.youtube.com/watch?v=uiA-KmeihFQ&list=PLRA7Mk-RpsRdp8AFyLo7LkGYD97Ax-n7a&index=3; Kas ir noslēpumainais Grīziņkalna ūdenszirgs? Atklāj vēsturnieks Kārlis Sils; 10:59;
https://www.youtube.com/watch?v=glbguFUfET4&list=PLRA7Mk-RpsRdp8AFyLo7LkGYD97Ax-n7a&index=4; Kā rīkoties, ja mežā satiec lāci: Valda Vītoliņa izdzīvošanas skola; 9:40;
https://www.youtube.com/watch?v=FHeLAkDGC7A&list=PLRA7Mk-RpsRdp8AFyLo7LkGYD97Ax-n7a&index=5; Brauciet, latvji, kosmosā! Kā Pauls Irbins māca jauniešiem būvēt raķetes; 9:41;
https://www.youtube.com/watch?v=WkE6yCrkqHY&list=PLRA7Mk-RpsRdp8AFyLo7LkGYD97Ax-n7a&index=2; Kā Latvijas atklājējs Terzens ‘cilvēkēdāju’ mēģināja pieradināt; 9:59;
https://www.youtube.com/watch?v=FD1fMQc-mQo&list=PLRA7Mk-RpsRdp8AFyLo7LkGYD97Ax-n7a&index=1; Menca, fermentētas pienenes un citi brīnumi Renāra Purmaļa izpildījumā; 11:24;
https://www.youtube.com/watch?v=uiA-KmeihFQ&list=PLRA7Mk-RpsRdp8AFyLo7LkGYD97Ax-n7a&index=3; Kas ir noslēpumainais Grīziņkalna ūdenszirgs? Atklāj vēsturnieks Kārlis Sils; 10:59;
https://www.youtube.com/watch?v=glbguFUfET4&list=PLRA7Mk-RpsRdp8AFyLo7LkGYD97Ax-n7a&index=4; Kā rīkoties, ja mežā satiec lāci: Valda Vītoliņa izdzīvošanas skola; 9:40;
https://www.youtube.com/watch?v=FHeLAkDGC7A&list=PLRA7Mk-RpsRdp8AFyLo7LkGYD97Ax-n7a&index=5; Brauciet, latvji, kosmosā! Kā Pauls Irbins māca jauniešiem būvēt raķetes; 9:41;
Vēsturnieku kategorijā sacentās Andrejs Gusačenko, Inna Gīle, Uģis Urtāns, Astra Spalvēna un Kārlis Sils. Kopā par Latvijas vēstures atklājējiem saņēmām 4400 balsu. Ar 1740 balsīm cīņā uzvarēja Kārlis Sils.
Projekta ietvaros publicēti 25 raksti, kas kopumā savāca 170 162 skatījumu. Populārākais tika skatīts vairāk nekā 19 tūkstošus reižu. Ārpus "Delfi" portāla projekta video dažādās platformās sasniedza 289 tūkstošus skatījumu un vairāk nekā 5 tūkstošus reakciju sociālajos tīklos.
170K
rakstu lasījumi
290K
video skatījumi
5K
reakcijas sociālajos tīklos
Kā mēs projektu izcēlām?
1
Redakcionāla sasniedzamība
Regulārs rakstu pārklājums portālā "Delfi". Raksti papildus izcelti "Delfi Brand Studio" blokos portāla sākumlapā un atvērtajos rakstos.
2
Pašreklāmas
Trīs mēnešu baneru kampaņa portālā "Delfi", iekļaujot gan projekta kopīgos, gan personībām piesaistītos individuālos vēstījumus.
3
Sociālie tīkli
Regulāras publikācijas foto, video, teksta un saišu formās "Facebook", "Instagram", "YouTube", "Tiktok" un "X" platformās.
Lai atspoguļotu projekta galveno ideju – līdzinieku meklējumi – par centrālajiem vizuālajiem elementiem kļuva "National Geographic" personības un viņu silueti, kurus projekta gaitā pa vienam nedēļā nomainīja skatītāju balsojuma uzvarētāji. Akcentējot zīmolu "National Geographic" un "Delfi" sadarbību projekta krāsu paletē izmantojām abu zīmolu krāsas, kā arī plaši atpazīstamo "National Geographic" dzelteno rāmi uz Baltijas jūras fona.
Uzzināt vairāk par National Geographic varoņiem, balsot par Latvijas Atklājējiem, kā arī skatīties uzvarētāju piedzīvojumu video stāstus varēja vienā centrālā projekta piezemēšanās lapā, kura sastāvēja no modulārām balsojuma un Atklājēju kartiņām, kuras katru nedēļu tika atjaunotas.
Kas mūs skatījās?
Dominējoša bija auditorija vecuma grupa no 35 līdz 54 gadiem, veidojot 48% no kopējā apjoma, norādot, ka saturs visvairāk rezonēja tieši ar nobriedušo auditorijas daļu, kura arī atpazīst "National Geographic" zīmolu. Turpretī jaunieši vecuma no 18 līdz 24 gadiem tika sasniegti proporcionāli mazāk (7%), kas netieši apstiprina zīmola definēto problēmu – nepietiekamu raidījumu atpazīstamību Latvijā.